Karate Club Gavere

JKA Karate Club Gavere werd opgericht door Pascal Pieters in 1993. We zijn als club lid van de Japanse Karate Association (JKA), de Belgische Karate Federatie (BKF) en de Vlaamse Karate Federatie (VKF). In onze club beoefenen we de Shotokan stijl.
Pascal Pieters (4de DAN) is hoofdtrainer van de club die ongeveer 55 leden telt, waaronder reeds al een 8 tal zwarte gordels. Drie van onze karateka’s trainen inmiddels ook mee met de nationale selectie. Bij ons is iedereen welkom vanaf de leeftijd van 6- 7 jaar en kan er zowel recreatief als competitief getraind worden, want niet iedereen heeft behoefte aan competitie. Ook deze karateka’s worden bij ons goed begeleid.

Pascal Pieters

De trainingen zijn steeds een goede workout met de nodige aandacht voor zelfverdedigingstechnieken. Er wordt op regelmatige basis deelgenomen aan federale en provinciale trainingen, alsook aan internationale stages. Op vlak van competities nemen we deel aan tornooien en kampioenschappen (Oost-Vlaams, Vlaams en Belgisch). In de loop der jaren behaalden we tal van ereplaatsen op deze kampioenschappen.
Voor de jeugd zijn er jaarlijks 8 afzonderlijke jeugdoefenwedstrijden vanaf pupillen (6j) tot en met scholieren (16j). De bedoeling hiervan is de kinderen voor te bereiden op latere wedstrijden. (zie verder onder Leden)
Hiernaast neemt Karate Club Gavere ook deel aan tal van externe activiteiten zoals o.a. SFINX EKIDEN GENT , fietstochten, … Dit doen we omdat we het sociale engagement en het groepsgebeuren heel belangrijk vinden.
We zijn 1 team.

Bestuur en lesgevers

Voorzitter: Jo Duchi
Secretaris: Catherina Rul
Penningmeester: Pascal Pieters

Pascal PietersPascal Pieters 4de DAN
Didier CrielDidier Criel 2de DAN
Sabine van BeversluysSabine van Beversluys 2de DAN
Simon BotteSimon Botte 1ste DAN
Evelien De ClercqEvelien De Clercq 1ste DAN
Sander BotteSander Botte 1ste DAN

MEDELESGEVERS: bruine gordels werken mee ter ondersteuning.